Aνακοίνωση με αφορμή την ημέρα σχολικής βίας και εκφοβισμού που έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας στις 6 Μαρτίου, εξέδωσε ο Διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης, Εμμανουήλ Καρτσωνάκης.
Στην ανακκοίνωση αναφέρεται αναλυτικά:
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, φαινόμενο που απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα σε παγκόσμιο επίπεδο. Τα τελευταία χρόνιαη όλο και συχνότερη δημοσιοποίηση ακραίων περιστατικών βίας και εκφοβισμού εντός του σχολικού περιβάλλοντος προκαλεί έντονη συζήτηση και αναταραχή στην ελληνική κοινωνία και καθιστά πιο επιτακτική από ποτέ την ανταλλαγή απόψεων, σκέψεων, ιδεών και συναισθημάτων και την προώθηση δράσεων, με απώτερο στόχο την πρόληψη και την αντιμετώπιση του φαινομένου.
Η απρόκλητη, επιθετική και βίαιη συμπεριφορά ανάμεσα σε μαθητές/τριες εκδηλώνεται με διάφορες μορφές και έχει σοβαρές επιπτώσεις στη σωματική και ψυχική τους υγεία επηρεάζοντας αρνητικά τη μαθησιακή τους πορεία και το γενικότερο σχολικό κλίμα. Ταυτόχρονα, αυτή η μορφή νεανικής παραβατικότητας επιδρά βαθύτατα στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών μας, στη μετέπειτα ενσωμάτωσή τους στην κοινωνία και σε όλη την ενήλικη ζωή τους.
Στο πλαίσιο μιας ολιστικής προσέγγισης και αντιμετώπισης του πολυπαραγοντικού αυτού φαινομένου, απαιτείται η συνεργασία όλων, εμάς των ανθρώπων της εκπαίδευσης, και όλων των συναρμόδιων φορέων. Οφείλουμε να αγωνιζόμαστε καθημερινά για ένα υποστηρικτικό, δημιουργικό και δημοκρατικό σχολείο, που θα διαπνέεται από τις αρχές της συνεργασίας, του αλληλοσεβασμού, της ισότητας, της αλληλεγγύης, της δικαιοσύνης και της αποδοχής της διαφορετικότητας .Μόνο μέσα σε ένα θετικό και ζεστό σχολικό περιβάλλον μπορεί να καταστεί πρωταρχική επιδίωξη η αρμονική συνύπαρξη όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας και η καλλιέργεια κλίματος συναισθηματικής ασφάλειας, προϋποθέσεις απαραίτητες για την αντιμετώπιση των φαινομένων βίας και εκφοβισμού, που πληγώνουν την παιδική και εφηβική ψυχή και καταρρακώνουν την ανθρώπινη κοινωνία.